בס"ד
ואל"כ
"מן המיצר קראתי" תשס"ח
"משיח יושב בשערי ירושלים ומחכה שיהיו בני אדם ראויים להיגאל, הוא אסור באזיקים,
אנשים שלמים הוא צריך שיתירוהו מכבליו.
די לו מחסידים די לו ברוחב.עכשיו הוא דורש בעומק, באנשי אמת".(רבי מנחם מנדל מקוצק).
ירידת עם ישראל לגלות מטרתה, יריד לצורך עליה, הבנין עתיד להיבנות מחרבות, הבניין הינו דעת ה',
דעת ה' של אנושות כולה, ירידת ישראל לגלות הינה ע"מ לצרף נשמות גרים.
העתיד הינו "ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמור דעו את ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם".
"משיח יושב בשערי ירושלים", אומר הרבה מקוצ'ק, יושב ומחכה, אין הוא צריך להגיע, הוא נמצא כבר כאן, אך מחכה, מחכה "שיהיו בני אדם ראויים להיגאל" מחכה" לאנשי עומק אנשי אמת" לא "בחסידים ואנשי רוחב".
משיח אינו זקוק ל"למדן" כדברי רבי נחמן הוא מבקש "צדיק".
רבי נחמן אומר, צדיק הוא איש עומק איש אמת, איש שאינו עושה מצוות אנשים מלומדה אלא איש שצמח וגדל ממקום הרוחב והתעלה לממדי העומק אינסופי.
עם ישראל, היהודי הינו איש עומק, תפקידו להראות לעולם שהם, הגויים, נמצאים במימד הרוחב אך ישנו עומק, בו נמצא עם ישראל, לעומק זה אין הם יכולים להגיע, יכולים הם לראות, לדעת על קיומו, עומק זה שייך לעם ישראל."אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה." "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך".
הסכנה הגדולה ליהודי בירידתו לגלות, ירידה לצורך שליחות, הינה סכנת ההיטמעות בגויים, לימוד מדרכם הרוחבית ושכחת העומק.
עם ישראל היה בגלות, עם ישראל כבר איננו שם, עלינו על הדרך לגאולה, בדרך לגאולה יש להתנהג כבני חורין, להשיל מעלינו את ההנהגות הגלותיות, אזי ייראו הנהגותינו היהודיות העומקיות.
ברגע שיצאנו מהגלות "משיח יושב בשערי ירושלים ומחכה" לראות אם אנו משילים הגלות מעלינו,
מדיי רגע בודק משיח את מצבינו האם אנו ראויים להיגאל, האם יש מי מאתנו "צדיק" שיבוא ויתירהו מכבליו.
רוחב, פי' עשייה כמצוות אנשים מלומדה, עשייה ללא עומק, ללא גדילה, ללא שאיפה להבנה, ללא ראייה רחוקה, ללא ראיית מטרה.
עומק, פי' עשיה מתוך "השתוקקות, היכספות" כדברי רבי נחמן,
בעל הסולם, רואה בעומק את לימוד סודות התורה, הקבלה.
הקבלה לדברי הרב אשלג, בעל הסולם, הינה השגה אלוקית, השגה הנותנת תובנות למעשים הארציים,
נותנת כיוון ומטרה להשגת המלכת ה' בעולם.
ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד.
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251